Warhammer Underworlds

08.04.2019

V tomto dílu si přiblížíme příběhové pozadí her Warhammer Underworlds. Musíme se však ještě jednou vrátit do válkami zmítaného světa Mortal Realms (doslovně Říše smrtelníků) ze hry Age of Sigmar. V tomto příběhu je jedna velice důležitá a mnohými podceňovaná postava. Je jí Bůh smrti Nagash, kterému se také někdy říká Velký nekromancer.

Než se zcela ponoříme do tématu, bude nutné si něco říci o rozdělení tří věků v Říši smrtelníků, které zde budou, často v souvislostech a návaznosti na konkrétní události, zmiňovány.

Prvním z nich, a tedy tím nejstarším, byl Věk mýtů. Byl to doslova zlatý věk, kde se tvořila různá spojenectví, zakládala se majestátní města a citadely a začala se využívat mocná magie.
Druhým věkem byl Věk Chaosu. Tento věk se váže k Sigmarovi a jeho objevování Říše smrtelníků. Vše se vyhrotilo gigantickou bitvou s bohy Chaosu, které se říká Bitva o hořící nebe, ve které Sigmar nakonec padl a Chaos roztrhal Starý svět na kusy. Je to věk starého Warhammeru a zde vás odkáži na předchozí článek, Herní světy - Warhammer, kde se dočtete více.
Třetím a zatím posledním je Věk Sigmara, kde se v současné době odehrává většina fantasy her od společnosti Games Workshop.

Nagash se nenarodil jako velký Bůh, liboval si ve smrti a až během staletích se díky svým schopnostem nekromanta stal natolik božským, až se začal povyšovat nad samotné bohy Chaosu. V nové éře sigmarova věku si Nagash podmanil jeden ze světů, Shyish (čti Šajiš) plného písečných dun a právě do shayishského písku vložil Nagash podstatu magie smrti, kterou využíval.
Legendy vypráví, že jedno zrnko písku v této poušti, se rovná jednomu vyhaslému životu, které přešlo do světa boha smrti a kdyby člověk našel to své zrnko písku, vložil jej do přesýpacích hodin, mohl by žít věčně.

Nagash je velice trpělivým bohem a i když se může jeho nepřátelům zdát, že jeho pevný postoj bude brzy zlomen, zůstává stále chladným a velkým stratégem. Jediné, co Nagash opravdu netoleruje, jsou nesčetné pokusy ostatních bohů, kteří se snaží jeho svrchovanost neustále popírat a upírat duším cestu do Shayishe a tak, zatímco jeho zotročení mrtví lidé ve Věku mýtů pomáhali vystavět obranu shayishských měst, uzavřel úmluvu s ostatními bohy Chaosu (Khorne, Nurgle, Slaanesh, Tzinch), ve které si nárokoval duši každého smrtelného tvora, který v Říši smrtelníků zemře. Je si však vědom hrozícího rizika, že se dříve či později ostatní bohové Chaosu této úmluvě postaví na odpor, jehož vrcholem bude bitva ohromných rozměrů, ale kam se dostanou duše všech mrtvých? Ano, k Nagashovi!

Po násilném odcizení bezpočtu duší temnou bohyní Alariell, vládkyní říše Ghyran a vytvořením božských Stormcast Ethernals samotným Sigmarem, přišel Nagash s plánem, ve kterém by naplno využil své schopnosti nekromanta, k využití Realmstone" (doslovně přeloženo jako Kámen říší), ve kterém by bylo nastřádáno ohromné množství magie smrti a jejím prostřednictvím by vládl ohromnou silou. Proto využil služeb Arkhana, který povolal legie kostlivců, aby v okrajových oblastech shayishských pouští sbírali písek prosycený magickou substancí a přinášeli jej do středu říše, kde Nagash tento písek přeměnil kouzlem na obsidiánové černé kvádry, které posloužily k vybudován obrovské Černé pyramidy a kyklopských staveb pevnosti Nagashizzar, která pyramidu obklopovala.

Černá pyramida, by spolu se silou Realmstone, z Nagashe učinila nejsvrchovanějšího Pána světů a snadno by tak dokázal pohltit nejen ostatní světy, ale v podstatě obrátit i samotnou podstatu života.

Moc Černé pyramidy, po spouštění dlouhého rituálu, začala záhy měnit nejen samotnou Shayish, ale také magii smrti, která začala okamžitě přecházet z okrajů říše do jejího středu, směrem k Černé pyramidě. Této změny si okamžitě všimli i ostatní bohové Chaosu a uvědomili si nagashův záměr. Když povolali své zbývající armády k pevnosti Nagashizzar, bylo na dobití pevnosti téměř pozdě. Bohužel, byla část jejich armád rozptýlena v jiných konfliktech a jejich síla nebyla zcela adekvátní.

Během rituálu, jeden ze Skavenů (rasa humanoidních a inteligentních krys) klanu Eshin, bez Nagashova vědomí, pyramidu infiltroval, aby z ní ukradl Realmstone. Přítomnost tohoto Skavena uvnitř pyramidy a doteku síly Chaosu, která ze Skavena proudila, rituál překroutila. Pyramida začala pomalu rotovat, až z ní byl vidět jen černý kužel zavrtávající se do hlubin říše, což vytvořilo vír, známý též jako Nadir Shayish. Tato událost nebyla nikým předvídána, dokonce ani Tzinchem (i když on by to zřejmě popřel). Tento vír vytvořil běsnící bouři živící se magií smrti a který do značné míry přeměnil i magii ve všech ostatních Říších smrtelníků. Tato událost je později v historii nazývána Necroquake.

O Nagashovi a rozpoutané Bitvě duší by se dalo psát ještě dlouho, ale to není cílem tohoto povídání.

Vznik Shadespire a vybudování Nightvault se datuje do doby Věku mýtů, kdy průzkumníci a cestovatelé po Poušti kostí, spíše náhodou, objevili během svých cest řadu záhadných kaňonů zakusujících se hluboko do okolních dun. Brzy také objevili, že do oblasti proudí neurčitý druh silné energie. Tomuto místu se brzo začalo mezi lidmi říkat Oáza duší. Lidé různých ras zde nalezli nejen útočiště, ale především vodu znamenající v poušti život. Bylo tedy otázkou času, kdy zde vznikne město.Chudinské městečko Shadespire se brzy stalo městem divů a magie, obchodní metropolí, která povstala z prachu v neúprosné shayishské pouště. Mezi jejími zdmi přebývalo nespočet ras, které společně vytvářely artefakty úžasné krásy a moci. Nejcennějším tajemstvím města bylo bezpochyby Stínosklo, magická substance, která umožňovala po rituálu očištění přechovávat duše mrtvých, navěky. Tímto způsobem vládla městu vyšší kasta Katophranu i po své smrti. Jejich vědomosti byly uloženy ve zdobených zrcadlech a špercích, fontánách s tekoucím sklem, magickými krystaly a jinými podivuhodnými zázraky.
Ve Věku mýtů postavili Katohranové také Nightvault, tajemné vězení spojené s laboratořemi. Právě sem Katohpranové uzavírali své nejhorší nepřátele a prováděli na nich své experimenty.

Největším vrcholem technologie zpracování Stínoskla byla takzvaná Faneway. Díky této technologii mohli Katophranové, uvnitř Stínoskla, rozmlouvat nejen mezi sebou, ale také s živými lidmi ve městě. Samotné hradby města byly střeženy duchy starověkých válečníků, kteří našli život po životě, ve Stínosklu.

Takové počínání však rozzuřilo Nagashe, který se dožadoval potrestání obyvatel města za to, že mu odepřeli jeho právoplatný nárok na jejich duše.

Zničit město a jeho obyvatele násilně odvléci do podsvětí se Nagashovi nezdálo jako dostatečný trest. Místo toho vyvolal temný rituál, kterým odčerpal energii ze Stínoskla, zničil Faneway a město uvěznil do prázdnoty mezi Říše Uglu (Říše stínů) a Hysh (Říše světla).
Duše obyvatel města pak navždy uvěznil do pokřiveného odrazu bývalé slávy Shadespire, do Zrcadlového města, odkud jejich duše nemohli nikdy odejít a najít klidu. Zrcadlové město pak bylo vytvořeno, jako stále se měnící labyrint plný iluzí a plížícího se šílenství.
Osud Shadespire se tak stal pomyslným a zároveň strašlivým pomníkem, pro všechny, kteří by se chtěli v budoucnu vzpírat Nagashově vůli a nároku na duši.

Původní město zůstalo, přes Věk Chaosu, až do současného Věku Sigmara pusté, bez života a ruchu. Přesto se stále najdou odvážní nebo spíše pošetilí dobrodruzi, kteří překročí hradby trosek, jsou vtaženi mezi dva světy a následně uvězněni v Zrcadlovém městě, spolu s dušemi bývalých obyvatel Shadespire plnících v Zrcadlovém městě vznešený úkol, zlomit prokletí a vzepřít se svému osudu.

Stranou nezůstaly ani sigmarovy jednotky Stormcast Eternals, Sigmar chtěl získat Stínosklo a využít jeho sílu k eliminování cyklické chyby během znovu ztělesňování padlých válečníků, kteří při každém procesu reinkarnace ztráceli svou lidskost.

Necroquake oslabil i bariéry Shadespire a uvězněným duším uvnitř se začaly zjevovat pokřivené vize přítomnosti. Navzdory všem nebezpečím do města stále proudilo čím dál více dobrodruhů, přestože se jich zpět vracelo méně a méně. Dokonce i Sigmar, hnán touhou po Stínosklu, spolu se svými elitními jednotkami, se neustále snaží prolomit prokletí města a navždy ho tak zbavit kletby. Nicméně Nagash měl v záloze další plán.

Někdo už možná tuší, vrátíme se zpět k Nightvault, odkud Nagash osvobodil duchy uvězněné uvnitř těchto zubožených a trýznivých míst. Vedeni královnou Briar, se osvobození duchové snaží vyhladit celé Zrcadlové město, zničit každého, kdo by vzdoroval vůli Velkého nekromancera.

Už více než tisíc let leží na zříceninách Shadespire temný stín. Cestovatelé se zřídkakdy odvážili vydat přes vyprahlou pustinu, aby se dostali do města zmítaného písečnými bouřemi, které otřásají dunami z kostí, stejně jako historky, které o tomto místě začaly kolovat. Některé dobrodruhy však neodradila nedostupnost ani špatná pověst místa a jejich kroky je zavedly přímo do zapovězeného města.


Fanoušky Age of Sigmar a temné fantasy bych rád pozval k poslechu Českého podcastu Rohatá kostka.
Odkaz: https://soundcloud.com/user-887539545

© 2016 Jaroslav Dvořák. Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky