Mice & Mystics

14.12.2017

Před nějakým časem jsme zde uvedli článek ze serveru Wargaming.cz o fenoménu válečných her a hraní si na válku, ať už kopírující historii, fantasy nebo sci-fi, celkově.

V dnešním článku bychom rádi zmínili čím dalším jsou wagramingové hry zajímavé a představíme si, na první pohled, překrásný pohádkový svět. Na ten druhý pohled je svět plný intrik, kouzel a války nejen o území, ale také o holý život.

Kromě nádherných plastikových modelů a jejich barvení, o kterém jsme již psali dříve jsou na wargamingu zajímavé mnohdy neuvěřitelné a nezapomenutelné herní situace odehrávající se na stole během hraní. Je pravda, že se někdy dějí věci spíše k pláči, ale za to může faktor náhody, který je v těchto hrách silně zastoupen kostkami, kterými je nutné někdy hodit pro výsledek úspěšnosti vaší akce, zásahu a podobně. Vždy záleží na hře a tématu.

Nejen autoři wargame her, ale také deskových her si začali uvědomovat, že někdy nestačí "jen" vytvořit dobrou hru, ale je potřeba dát jí také nějakou hloubku a v mých očích je to právě příběh a svět, do kterého je hra zasazena.
Existují herní světy, které překročily hranice obalů hry a můžeme se s nimi setkat v nespočtu knih, počítačových hrách, komiksech a dokonce i jako celovečerní film. V tomto ohledu, dle mého názoru, má na vrch společnost Games Workshop, ale o té až někdy příště.


Mice & Mystics

Příběh hry
Království je ovládnuto zlou královnou Vanestrou. Ta svedla starého krále, který hned po svatbě záhadně onemocněl a nyní už ani není schopen opustit své lože. Jen hrstka statečných v čele s princem Collinem se postavila na odpor, ale skončili v temné cele. Jedinou cestou ven je trvalá proměna v myši...

O hře
Mice and Mystics je kooperativní hra s neotřelým tématem a silným pseudopohádkovým příběhem. Nemá nijak komplikovaná pravidla a úspěšné splnění kapitoly ( základem Mice and Mystics je Kniha příběhů, která má celkem jedenáct kapitol ) nezabere déle než hodinu a půl. Zároveň je možno ji hrát i v menším počtu než je počet myších hrdinů pro daný příběh a plná kooperace dovoluje, aby si hru užili i mladší hráči a hráči bez znalosti angličtiny.
Na cestě hradem se setkáte ještě s jednou novinkou. Herní plán totiž není 2D, jak jsme zvyklí, ale na konkrétních místech na desce můžete sestoupit dolů nebo naopak vylézt nahoru do místnosti pod / nad. K tomu stačí otočit desku na opačnou stranu a najednou stojíte v díře, kam vedl kanál.
Grafika a zpracování celé hry je absolutní a není mu co vytknout.
Pak jsou tu krásné figurky myšek, detailně malované desky prostředí a nádherné embosované kostky. Všechno jen podporuje zážitek, který budete ze hry mít.

Mice & Mystics se stal doslova kultovní hrou, i když po dohrání základních jedenácti scénářů není příliš důvodů si hru opětovně projít, nicméně těch jedenáct scénářů je nabitých originálními nápady a pro základní hru už vyšlo pár rozšíření, které hru oživí a ještě více prohloubí vyprávění prince Collina na jeho cestě za dobrodružstvím.


... a pak vznikla Myší hlídka

Myši, svádějící nekonečný boj o přežití a o to, aby se jim dobře dařilo v drsných podmínkách světa plného dravců, si na svou obranu založily Myší hlídku. Její členové jsou průvodci, průzkumníci, počasníci, stopaři a ochránci myší žijících na územích mezi teritorii. Udržují bezpečné hranice, vyhledávají nové bezpečné cesty mezi vesnicemi a provázejí po nich karavany se zbožím. V případě útoku se musejí postavit každému zlu a nebezpečí, které ohrožuje jejich teritoria.Příběh sleduje dobrodružství tří nejlepších členů Hlídky ( Borise, Justýna a Straše ) na výpravě za odhalením zrádného spiknutí.

Nakladatelství Comics Centrum u nás vydalo již tři, nádherně zpracované, knihy Myší hlídka přeložené Janem Kantůrkem.

Druhá kniha volně navazuje tam, kde skončila první kniha.Jakmile se roční období přehoupla do zimy, začaly na Myší teritoria doléhat velké potíže s nedostatkem potravin a lektvarů. Gvendolína svolala jedenáct svých nejlepších hlídkařů a pověřila je, aby jako její vyslanci co nejrychleji zajistili potřebné zásoby.

Ve třetí knize, odehrávající se v roce 1115 myšího letopočtu, se dozvíme, jak se tlapka starého moudrého Čakana poprvé dotkla Černé sekery. Vše začalo příchodem Čakanovy vzdálené příbuzné, která způsobila, že se vydal na dobrodružnou výpravu přes moře k neznámým zemím za mýtickou zbraní vykovanou legendárním kovářem Okujem.

Příběhy Myší hlídky obdržely mnoho cen v mnoha zemích světa. Dostaly například několikrát cenu Willa Eisnera a časopisem Wizard byla Myší hlídka vyhodnocena jako nejlepší nezávislá dobrodružná kniha roku 2006. 


Tail Feathers

Nové myší dobrodružství, tentokrát ve vzduchu. Kdo by z toho nebyl nadšený? Ve světě deskové hry Mice and Mystics se odehrává novinka jménem Tail Feathers ( Ocasní pírka ). Vytvořil ji autor původních myšek Jerry Hawthorne.

Vzpomínky na válku - prolog
Snibble dopadl na bar, až mu kosti zapraštěly a hodil do sebe Wellin hrnek . "Nemůžu nechat svou starou přítelkyni žíznit," řekl s mrknutím. Wella kývla hlavou na starého barmana.

 Dveře u Střemhlavé Sojky se otevřely a mistr sládek Piquand, zavalitý křeček, vešel dovnitř. "Snibble, můj starý dobrý myšáku, mám takové pivo, že se ti z něj zkroutí ocásek . Melanie! Přines nám ho pintu!" Mladá myška se vpotácela dovnitř potýkajíc se s obrovskou jantarově žlutou lahví.

 "Opravdu?" zeptal se Snibble. "Dobrá, pojď tady do mé "kanceláře". Jdeme smlouvat a hlavně hned ochutnáme vzorek ."

Melanie odložila pintu a její bolavá záda se radovala, že se zbavila té tíhy. Sledovala, jak se dva staří braši doloudali k ošuntělému baru a vklouzli na staré židle. Nemohla si nevšimnout všech těch dekorací - naštíplých kopí, otlučených štítů, opotřebovaných sedel a všelijakých létacích lovných serepetiček po všech zdech.

"Páni!" zašeptala Melanie v úžasu. "Slyšela jsem tolik příběhů o statečných pilotech z Hnízdivého potoka a teď se na to podívejte!"
Otočila se k Welle a poznamenala: "My jsme měli taky nepokoje v Hlavopádové kotlině, víte, ale nic takového jako tady nahoře.
Víte, jak vlastně Domobrana vznikla?"

 "Óó, něco málo o tom vím," odvětila Wella, usmívající se do svého hrnku. "Víš, byla jsem jednou z prvních myší majících tu čest bojovat bok po boku s ušlechtilými špačky z Klikatého pole." Wella se zhluboka napila a její mysl se zatoulala zpátky do časů těch osudových dnů. "Všichni vědí, jak ta válka skončila," přemítala. "Ale já si pamatuju, jak to všechno začalo. Teď mě pozorně poslouchej."
A tak začala vyprávět příběh, jaký prožila před mnoha obdobími...

O hře
Padoušské krysy se spolčily s nebezpečnými ptačími dravci, aby společně plenili osídlení pokojných myšek napříč Středopolem. Avšak pohleďte! Statečné myši nasedly na sojky, aby vzlétly do války proti těmto zlotřilým spojencům. Tail Feathers ( Ocasní pírka ) je příběhem řízená odlehčená wargame hra s miniaturami ze světa Mice & Mystics, kdy se domobrana z Dolního lesa střetává s krysími nájezdníky.

Tail Feathers jsou naprosto jedinečným počinem. Nabízí na jednu stranu krvežíznivý a nekompromisní konflikt mezi všemi zúčastněnými hráči, ale na druhou stranu jim především opět zaručuje ohromnou atmosféru a tematičnost celého zážitku. Hra dramatičností a zážitkem pokračuje tam, kde Mice and Mystics skončily. Všechno je vymyšleno tak, aby podporovalo celkový dojem.

Jsou tu drobné detaily, které dělají hru ještě lepší. Ale už samotná kombinace pozemních a leteckých jednotek, každé se svými vlastními úkoly a schopnostmi, je zpracovaná na jedničku. Plnění misí každé kolo může být důležitým jazýčkem na vahách, ale všechno se točí kolem vyšších cílů. Hráči chtějí vyhrát a k tomu musí dobře používat všechny svoje jednotky a koordinovat je.

Komiksy Myší hlídky a Tail Feathers si lze v klubu prohlédnou a zahrát.

© 2016 Jaroslav Dvořák. Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky