25.5.2014

Dnešní testovací, říkejme tomu rozplavba, ve hře Dreadfleet a po mírném počátečním rozčarování ze spousty věcí, se hra nakonec pěkně rozjela, a to i přesto, že jsme nehráli úplně všechna pravidla a prokousávali se spíše herní mechanikou.
Od počátku však bylo vidět, že bude velice zábavná, plná nečekaných událostí, které mohou znepříjemnit život na moři a připravit kapitánům lodí horké chvilky. Hra dokázala, že může být velice rychlá, ale i záludná. Velkou neznámou jsou zde karty osudu, které generují náhodné události ve hře.
Na moře vypluly pouze dvě znepřátelené lodě a to Heldenhammer ( překládáno jako Kladivo zákona ) a The Bloody Reaver (Krvavý plenitel ).
Z počátku měla jasně na vrch Heldenhammer, které foukal vítr do plachet a posádce se podařilo mistrně proplout kolem útesů a otestovat trup nepřátelské lodi. První salva však vyšla na prázdno a všechny střely šly mimo dostřel. Na své si přišel i kapitán The Bloody Reaver, který byl střelecky úspěšnější a po dvou salvách už se Heldenhammer začal naklánět na jednu stranu a nabírat vodu. Kapitán The Bloody Reaver vplul mezi útesy a snažil se svou loď natočit do střelecké pozice a zasadit poslední ránu.
Tímto manévrem se však nevědomky dostal do úzkých, protože Heldenahmmer přes veškeré poškození využil sílu větru, který mu neustále dul do plachet k prudké otočce s cílem dostat se minimálně do střelecké pozice.
Kapitán dal posádce povel k palbě a zdálo se, že škody nebudou velké. Jenže náhlá exploze, která nemohla být způsobena dělovou koulí odhalila, že jedna ze střel pronikla až do skladu střeliva a The Bloody Reaver vzplál jasným plamenem a šla ke dnu i s kapitánem.
Tak skončila první potyčka a příště zkusíme přidal další pravidla, která dávají moc kapitánům zasahovat do hry a přenášet pomyslnou misku vah vítězství na svou stranu. Přibude možnost používání kotvy, naloďování se na palubu nepřítele a vyzvat nepřátelského kapitána k šermířskému duelu na život a smrt. Hra ještě neodhalila všechny své karty a spousta věcí zůstala neobjevena.
